onsdag 14 augusti 2013

Kulturkalas

Den 13-18 augusti pågår Göteborgs kulturkalas. I går var jag och lyssnade på Martha Wainright och Hästpojken. Det var inget jag tänkt gå på från början men en kompis frågade om jag ville följa med. Martha spelade på Götaplatsen. Jag har nog aldrig hört henne tidigare men hon hade en bra röst och stod ensam på scen med en gitarr vilket faktiskt funkade fint. Vissa låtar var bra, men det blev lite enformigt och det är roligare om man känner till i alla fall några låtar sedan tidigare. Senare spelade Häspojken på Kungstorget. Några av deras låtar har jag hört t.ex. Sommarvin. Ljudet var inte det bästa, basen tog över för mycket i bland och det kändes som bandet hoppats på mer gensvar från publiken.




1 kommentar:

  1. Jag kände bara igen någon av Martha Wainwrights låtar. Eftersom jag kom på samma dag att konserten skulle vara så fanns det ingen tid att lyssna in sig. Synd att hon inte spelade Bloody Mother Fucking Asshole, som jag gillar.

    SvaraRadera