söndag 28 september 2014

Rapport från Bokmässan

Idag har jag varit på Bokmässan, senast jag var där var 2010. Jag började dagen med att delta i en deckarquiz vid Biblioteks- och berättarscenen. Jag fick inte flest rätt (men nästan) men eftersom jag var den enda (av typ 15 personer) som visste att Morden i Midsomers signatur är inspelad med en teremin så fick jag välja en pocket från en korg (blev För hennes eget bästa av Elizabeth George) och fick ett diplom! Vid samma scen lyssnade jag på intervjuer med Camilla Grebe, Viveca Sten och Christoffer Carlsson. Vid Piratförlagets monter lyssnade jag på Kristina Ohlsson och Kristina Appelqvist. Sedan hade Norstedts monter spänningstimme där Mikael Hjorth, Hans Rosenfeldt, Cilla och Rolf Börjlind, Carin Gerhardsen, Inger Frimansson, Anna Jansson och Mats Olsson intervjuades på löpande band.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar