söndag 29 mars 2015

App: Mofibo

Jag har testat appen Mofibo som från början är en dansk tjänst som lanserades på Bokmässan förra året. Till en fast månadskostnad kan man läsa tusentals ljud- och e-böcker utan bindningstid. Jag har läst e-böcker på min Samsung-platta. I appen kan man ställa in ljusstyrka, textstorlek, typsnitt, läge (mörk/ljus bakgrund) och låsa skärmrotering. Man kan ladda ner tre böcker åt gången i sin bokhylla som man kommer åt även offline. Man kan se både hur många sidor och hur många procent av boken man läst. I appen lyckas jag dock inte se hur länge mitt abonnemang gäller (d.v.s. till vilket datum i månaden) men det ser jag när jag loggar in på hemsidan. Utbudet av nya böcker är inte så stort men kan tänka mig att eventuellt vara kund någon månad då och då och läsa utvalda böcker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar