söndag 30 september 2018

Rapport från Bokmässan

Idag har jag varit på Bokmässan - i sju timmar. I år hade deckarfestivalen Crimetime flyttat från Gotland till mässan vilket passade mig utmärkt. Jag spenderade mest tid i deras avdelning där jag lyssnade på intervjuer med Lars Kepler, Sofie Sarenbrant, Cilla och Rolf Börjlind, Anders de la Motte, Jörn Lier Horst, Lina Bengtsdotter, Håkan Nesser, Maria Adolfsson, Yrsa Sigudardottir, Stina Jackson, Niklas Natt och Dag, Mats Ahlstedt och Kamilla Oresvärd. Jag var även i Bonniers monter och lyssnade på Christina Erikson och Ninni Schulman och vid Litteraturscenen lyssnade jag på Dag Öhrlund, Christina Larsson och Susanne Boll. Det hela avslutades med att Deckarakademin gav boktips, praktiskt nog fick man dem även på papper.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar